FATTIGDOM



Fattigdom ur tre olika perspektiv. Mina tre artiklar som jag skulle sammanfatta och skriv om igår handlade om fattigdom. Fattigdom ur ett vetenskapligt perspektiv, fattigdom ur EUs perspektiv och fattigdom ur ett konsumtions perspektiv. Efter att jag var klar med uppgiften igår så satte jag mig aldrig ner och tänkte på vad det egentligen var jag satt och höll  på med. Jag ville bara bli klar med uppgiften. Men nu i efterhand så måste jag få säga att det är sjukt intressant att fördjupa sig i det här ämnet. Det är så kul men samtidigt ledsamt. Fattigdom är så mycket mer än bara  "oj barn som lever ute på gatorna, inte har mat , inget hem och att det är synd om dem".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0